تفریح با ریاضی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

 پس من جزء اون ۲ درصد هستم که تونستم حلش کنم. البته به نظر من خیلیا میتونن اینو حل کنن ولی بی حوصلگی شون اجازه نمیده. من حدود ۸۰ دقیقه وقت گذاشتم.

حس خوبی داره!مشاهده تصویر راهنماحل مساله:
فقط با نظم میتوانید به جواب معما برسید!
۱) با توجه به داده های مسلم معما، خانه ها فقط چهار حالت میتوانند داشته باشند (از چپ به راست بخوانید):
زرد – آبی – سفید – سبز – قرمز
زرد – آبی – قرمز – سفید – سبز
سفید – سبز – قرمز – آبی – زرد
قرمز – سفید – سبز – آبی – زرد
خانه آبی مسلما خانه ی دوم است و مرد نروژی خانه ی اول است. البته چون به انیشتین شک داشتم دو حالت اول را هم در نظر گرفتم !
۲) سپس اطلاعاتی که به هم مرتبطند را در جدولی منظم جمع آوری کردم (اینکار ضرورتی نداشت!)
۳) و سپس با جایگذاری داده ها (آزمون و خطا) به این نتیجه رسیدم که چینش سوم درست است.
روش جایگذاری: هربار که شرط ها را میخوانیم حداقل یک داده را در جای خود قرار میدهیم. به همین ترتیب کل داده ها در جای خود قرار میگیرند.
حالا ببینید نحوه جایگذاری داده ها را:
شرط ۸ معما: پس انگلیسیه شیر میخوره!
شرط ۲ معما: یا خونه سبز شامل شرط میتونه باشه یا سفید. من زدم سفید(آزمون و خطا)
شرط ۳: فقط خونه آبی میتونه باشه.
شرط ۸: فقط خونه سفید میتونه باشه.
شرط ۱۳: فقط شامل خونه سبزه.
شرط ۱۵: فقط خونه آبی میتونه باشه.
و با توجه به همون شرط ۱۵ خونه زرد آب مینوشه.
شرط ۶: فقط خونه قرمز میتونه باشه.
شرط ۱۰: پس خونه زرد گربه داره.
و در انتها یه فیلد خالی میمونه که جای همون ماهیه است!
در نتیجه ماهیه مال اون یارو آلمانیه شد!

 




برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 17 مهر 1392برچسب:, ] [ 15 ] [ مناقبی ]
درباره وبلاگ

این جانب مناقبی دبیر ریاضی این وب سابت را جهت تعامل و برقراری ارتباط دوستانه با سایر دبیران ریاضی ودانش اموزان در مورد ریاضییات و..... ایجاد نموده ام . امید است با نظرات سازنده خود ما را در این راه یاری نمایید.
موضوعات وب